HTML

Mindennapi szmötyi

Ami épp eszembe jut

Friss topikok

Linkblog

A trójai faló

2011.10.27. 08:40 Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu]

Menjenek a picsába a görögök. Csak így, röviden. Ki kell írnom magamból. Reggel hallgattam a híreket a rádióban, hogy megmentették a görögöket, nagyságrendileg 100 milliárd euro (nagyjából 140 milliárd USD) értékben írnak le adósságokat jellemzően a bankok. Csak összehasonlításképp, a magyar GDP nagyságrendileg 150 milliárd dollár, az államadósságunk körülbelül 80%, vagyis az államadósság 120 milliárd dollár, ami KEVESEBB, mint a leírt görög tartozás. Ha úgy számoljuk, hogy átlagosan 6%-os kamaton pörög ez az adósság, akkor az éves kamatteher 7.2 milliárd dollár, ami barátok között is 1500 milliárd forint felett van. Nem is akarok utánaszámolni, hogy magyar árakon is ebből hány kilométer autópályát lehetne építeni, vagy mennyi inkubátort vásárolni a kórházaknak...

A magyar bankadó mértéke nem éri el az évi 1 milliárd dollárt sem. Ha tényleg kivezetik 3 év alatt, akkor 3 milliárd dollár. Töredéke a görög adósságon elszenvedett banki veszteségeknek. A kormány folyamatosan megszorít (nem is nagyon van más eszköze), hogy a 8 éves MSZP kormányzás alatt elszállt makropályát valami normális mederbe terelje, mi meg befogjuk a szánkat és fizetünk, mint a pengős malac. Oda a nyugdíjunk, a frank erősödése a legtöbb állampolgárnak elvitte az egykulcsos adócsökkentés okozta előnyöket és nem költünk semmit. Mit csinálnak a görögök? Tudatosan hazudnak évek óta ami a költségvetésüket illeti, a legkisebb megszorításra kimennek tüntetni és kilincselnek a franciáknál és a németeknél. Ezek szerint eredményesen.

Európa és a világ egyelőre örül a görög megegyezésnek. A tőzsdék emelkednek, az euro és így a forint is erősödik. Annak idején azt mondták, hogy az adósságválságból úgy van kiút, ha valamiképpen a hitelezők is belátják, beismerik, leírják az adósságok egy részét, amit vagy "haircut"-tal vagy elinflálással próbáltak megoldani.Úgy látszik, az euro-zónában is győzött az unortodox gazdaság (és pénzügy) politika. Pedig csak ki kellett volna rúgni a görögöket, mint potyautasokat. Aztán vegyék, vigyék a maradékokat. Akár a kínaiak, akár az albánok.

Most egy hatalmas lehetőséget kaptak a görögök, de úgy vélem, ez az ő lehetőségük, nem Európáé. És kíváncsian várom, mit tudnak kihozni belőle. Csak nehogy a példa ragadós legyen. De mégis. Legyen az.

176 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://alkibiadesz.blog.hu/api/trackback/id/tr223332974

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Két ügy 2011.10.27. 23:12:21

p { margin-bottom: 0.21cm; }I. Miközben Hoffmann Rózsa Államtitkár Asszony úgy tesz, mintha több volna az általa felügyelt terület a főnöke számára puszta kellemetlen költségvetési kiadásnál, a megszorítások jelentős milliárdokkal érintik az oktatásügy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.27. 20:42:17

@NDX: Nem egészen.
Pont azt nem érti, hogy ha a görögöket megmentik, amikor hazudtak, akkor minket miért nem?

Az elmútnyócév inkább belügy. De tény, hogy az is rendesen megdöntötte a magyar gazdaságot.

Bobby Newmark 2011.10.27. 20:45:40

@ColT: Abból, hogy nem folyna el korrupcióra.

Nyolc év ellenzékiség drága móka, és most ki kell fizetni azokat az embereket, akik eddig finanszírozták a Fityiszt.

gyilkos fűegér 2011.10.27. 20:46:13

@popocatepetI:

Mindent visszavonok, amit eddig írtam neked, most esett le, hogy parodizálsz. Grat!

kborzy 2011.10.27. 20:46:32

@Big-B: Majd Kína ad, van egy fikciós könyv aminek a neve ONI abban a Japánokkal kapcsolatosan van leírva egy hasonló szituáció. Kicsit bonyolult - nem vagyok közgazdás sem pénzügyi szakember - de annak alapján én elképzelhetőnek tartom, hogy akár egy egész országot a kezükben tartsanak. És annyira nincs szar helyen és politikai értelemben helyzetben Görögország, hogy nekik ez ne érje meg. szvsz

aaabbbccc 2011.10.27. 20:47:01

@A Kárpátok Ostora: na persze :) leült és "meggyőzte" a bankokat hogy írjanak le 100 milliárd veszteséget, aha, ez csak így lehetett
mert, mint a hazai példa is mutatja, a bankok szeretnek szopni

Bobby Newmark 2011.10.27. 20:48:41

@faqq: Vagy hatvan. Esetleg ötszáz. Nézőpont kérdése. Mátyás (Hunyadi, nem Rákosi!) óta szopóágon vagyunk.

Tyra3l 2011.10.27. 20:49:40

csak annyi a kulonbseg, hogy a gorogoknel euro van, nalunk meg nincs.
erdemes belegondolni, hogy micsoda gazdasagi reformokat es bankokkal szembeni szabadsagharcot csinalt volna a fidesz, ha nem kell azert legalabb fel labbal a realitasok talajan maradniuk.

nem bankadot, de EUadot vetettunk volna ki a tobbi tagallamra, hisz ugyis az o hibajuk, hogy nem porog a honi gazdasag, csak hatraltatnak minket!

Tyrael

Krujs 2011.10.27. 20:50:07

A poszt pontosan azért lett kirakva az index-címlapra, mert pongyolán magyarázza az adósság mibenlétét, és megemlíti az MSZP-t. Innentől lehet fikázni valakit amiért összeköti a kettőt...

A sittes helyzetünk valóban az MSZP-SZDSZ uralom alatt alakult ki, az öszödi beszéd vallomása ugyanolyan hazugságokra mutatott rá, amit a görögök cisnáltak a világ fele, csak kurcsányék a magyarokat etették(csupán).

Az hogy Orbánék szarul csinálják a gazdaságpolitikát ugyancsak pongyola, a helyes megfogalmazás a Gyurcsány/Bajnai gazdasái vandalizmus eltakaritására való alkalmatlanság...
Ügyetlenül takarítják el a fost, de attól még az MSZP ánuszából származik...

aaabbbccc 2011.10.27. 20:50:49

még annyit, hogy természetesen a maradék adósságot sem fogja Görögország soha visszafizetni
de nem is ez a cél

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.27. 20:50:58

@ColT: Mert a Görögök bent vannak (behazudták magukat) az EU közös pénzrendszerbe, mi meg egyre messzebb vagyunk tőle. Ennek persze most örülhetünk is, mert a Görögöknek most pont az a bajuk, hogy nem tudják elinflálni a hiteleiket, mert nem tudják felpörgetni az inflációt. Mi bezzeg tudjuk. Másrészt mivel nem vagyunk bent, nem is kell hozzájárulni a a Görögök megmentéséhez. (legfeljebb az extra magas CDR miatt, de ebben mi is ludasak vagyunk)

Azt gondolom, hogy nem csak a Görögök ludasak ebben. Már évek óta szó van róla, hogy kellene valamit csinálniuk, de mindig elszabotálták. Miért nem volt keményebb ez EU??? És a többi elszállt adósságú országgal??? Ezért (is) hiteltelen számomra az EU valutaunio, mert mindig ki lehetett bújni a büntetések alól. Mintha kis hazánkat látnám, nagyban...

Kivancsi 2011.10.27. 20:51:39

@különvélemény: na igen meg a sok lehutot akik a verunket szivjak... aztan 40 evesen nyugdijba megy es elhiszi az neki jar mert o fizette az adot meg tb meg a nyugdijjat!
A faszt jar barmikor elveheto es mehet vissza placra dolgozni...

Olyan penzbol fizetett O adot/TB/nyugdijt amit valaki a realgazdasagba kitermelt es befizetett a kozosbe. De O kurvara nem rakott hozza erteket a kozoshoz csak rajtunk eleskodott sot lehet meg packazott is velunk mint allami alkalmazott..

Sok elfelejti nem mi vagyunk erte hanem OK vannak ertunk!! Mert a mi altalunk kitermelt es befizetett lovibol kapja a fizujat!!!

genyamagyar 2011.10.27. 20:52:02

@qwertzu: Azért, mert Orbán leszarja az európai értékrendet, írott és íratlan szabályait.

tlvajferi 2011.10.27. 20:54:33

azért van az éremnek másik oldala

elengedték a görögök fele adósságát, de azért maradt vneked a másik fele (vagy inkább négyötöde)
ugyanis a számok tekintetében nagy a ködösítés

más kérdés, hogy miért hiteleztek nekik a francia, német bankok olyan óriási összegeket?
az olyan profi pénzügyi szakemberek, akik a bankoknál dolgoznak, nem látták volan, hogy a görögök fedezetlen hiteleket kapnak? na nem...
jól felfogott érdekük volt, ugyanis a görögök jó kis francia és német fegyverekbe fektettek és mellesleg természetesen jól éltek, különösen a semmi értéket nem teremtő állami szektorban

álszent magatartás, hogy most a görögöket mentik!
dehogy mentik őket, a maradékot sem fogják tudni fizetni!!!
elsősorban azokat a francia és német bankokat mentik (burkoltan, törvények, háttéregyezségek, eus központi szervezetek mögé bújva), akik csódbe mentek volna a görögök fizetésképtelensége miatt!

aaabbbccc 2011.10.27. 20:55:04

@A Kárpátok Ostora: még arról, mennyire győzte meg Brüsszel a bankokat a dologról (részlet az Index tudósításából): "Az EU azt szeretné elérni, hogy a bankok önkéntesen vállalják, hogy Görögország a második mentőcsomag részeként kevesebbet fizet vissza nekik, mint amennyivel tartozik, de egy kötelező érvényű megoldás sem zárható ki"
vagyis megmondták nekik, hogy ez lesz, csak kétféleképpen lehet tálalni a dolgot
sima zsarolás
vagyis amit a végtörlesztésről írtam, azt simán áll

alien 2011.10.27. 20:56:58

@popocatepetI: ja marha bátor kiállás, hogy ha kivágják az euró zónából az baj, ha ott bedől az is, úgyhogy csak hajrá mondd ezeket bátran

különvélemény 2011.10.27. 20:57:16

@Kivancsi:
Önmagában azzal, hogy a közszférában nem termelnek értéket, nem értek egyet.
De ezek a cégek TÉNYLEG nem termelnek értéket.

Bobby Newmark 2011.10.27. 20:57:18

@Krujs: "csak kurcsányék a magyarokat etették(csupán)."

Ez nem igaz, el Kúrcsány megpróbálta eljátszani ugyanezt a trükköt, mint a görögök, csak nem tudta tartani a pofáját. Öszöd után párszor visszapattant Brüsszelről a "kozmetikázott" költségvetés, meg a konvergenciaprogram...

Bobby Newmark 2011.10.27. 21:00:43

@különvélemény: Persze, a termelőszövetkezetek és a nagybetűs Állami *akármi*gyárak a kommunizmusban valóban termelnek értéket, és közszférának számítanak. Azon kívül nem sok minden.

fülesboci 2011.10.27. 21:09:32

ostoba vagy blogger. a hitel nagy része az 57 %-os országkockázati felárnak köszönhető.
ennek ellenére ha jó a picsa, megyek.

flippant 2011.10.27. 21:13:58

Kicsit sírtak, kicsit lázadoztak, felgyújtottak pár bankot aztán hello. Így kell ezt csinálni, nem ahogy aZorbán akarja, hogy benyalunk csontig "a nekünk nem diktáló" brüsszelnek

Kivancsi 2011.10.27. 21:14:23

@különvélemény: van aki termel...(nem sok)
de van aki csak lehut!!

vegyunk egy/ket peldat...

gepjarmu...
EU ban ingyen nevre irjak a jarmuvet internet vagy postan keresztul... eleg keves ember van vele erintve... nincs bevetel se de nincs lehuto sem..

Mo.rszag
Lehuznak a parasztrol vagy min 100E ft-ot egy atiratas soran.. A paraszt mehet be az irodaba allhat sorba elbaszhat ra fel napot..
Az onkormanyzatnal van biztonsagi or, takarito, pultos csaj, ugyintezo csaj1, adougyintezo csaj2, stb stb

Szoval ezert kell a sok let lehuzni a parasztol hogy 5-9 ingyenelot eltartson..
Mi szukseg erre?
Ez nem ertek teremtes!
Ez atbaszas lehuzas szivatas.....

Hozzak a sok sok uj adoszabalyt...
nos ezt majd be is kell tartani, be kell szedni, ellenorizni kell, nyilvan kell tartani... stb stb
sok sok sok lehuto kell majd hozza!!

hol az ertek teremtes?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.27. 21:14:53

@Bobby Newmark: "Nem folyna el korrupcióra"
Erre csak a "naív" a jó szó :(
Oszt' ki lenne abban a kormányban?

@TrueY:
Sok tényezője van ennek. Viszont a megmentésnek nem a pénznem a függvénye, hanem az EU tagság.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.27. 21:16:13

@TrueY: Ja, hát igen, az EU meg velünk sem tud _igazán_ keménykedni, szlovák nyelvtörvénnyel nem is nagyon akart, majd pont a fő tagjainak a hitelpolitikájába szól bele... Félunió ez, ahol döntenek valamit, aztán vagy az történik vagy nem.

Balage4 2011.10.27. 21:17:46

Jól tették ,hogy elengedték a görögök adóságának a felét!Ha Görögország csődbe ment volna egész Európa
megsínylette volna,mi is!350 FT is lehetett volna akkor 1 Euro.Most meg lassan megy lefelé az árfolyam a 300as szintről.Így meg lassan fellegezhetünk,beindulhat Európa gazdasága!Nekünk magyaroknak nem kell megsegíteni a görögöket,mert nem vagyunk Eurozóna tagok!Olaszok,Spanyolok nincsenek rossz állapotban,mint a görögök voltak!

különvélemény 2011.10.27. 21:22:14

@Kivancsi:
Nálunk bazi nagy az elvonás mértéke, ezt soha sem vitattam.

niklex 2011.10.27. 21:27:26

Szeretünk mindenki mást hibáztatni. Amikor volt a "jóemlékű" 100 napos program,ami félrevitte a makrópályát,akkor senki sem kiabált, hogy nem kellene itt-ott 50%-os állami béremeléseket kiszórni,sőt minden párt megszavazta.Ezt felzabáltuk,elköltöttük (import TV stb.), és hogy még több cuccunk legyen gyorsan hitelt is felvettünk hozzá, mert szép a világ, és majd visszafizetjük. Amikor kiderült, hogy ez hosszabban nem járható út,akkor meg szidjuk a bankokat, hogy kérik vissza a szerződés szerint a kölcsönt, és szidjuk a politikusokat (jogosan), hogy elengedték a gyeplőt.

alien 2011.10.27. 21:30:12

@LongJohnHolmes: zsindex he he oly vicces komolyan tényleg ezt egyedül találtad ki?

Kivancsi 2011.10.27. 21:30:15

@különvélemény:
nemertem ezeket mint eroznek?
ilyen ado meg olyan ado...
szolidaritasiado, balesetado, chipsado, kozlekedesi ado...
Nem kevesebb lesz!! Hanem meg tobb es tobb!
Semmi mast nem csinalnak, csak azon otletelnek, hogy milyen cimen szedjenek be egy rakat penzt ami hianyzik. Nos egyszeru lenne a megoldas, nem kene nyolcvanfele ado! A javaslatom a kovetkezo!
1. Toroljuk el minden adot
2. Vessunk ki CSAK 1 adot! DE az 90%-os azt jonapot.

Soralatetre ra fer minden!

gézukácska 2011.10.27. 21:31:50

Szerintem meg MENJEN A PICSÁBA a Matolcsyné férje a csuti törpével együtt!!!

Kivancsi 2011.10.27. 21:32:30

@különvélemény:
nemertem ezeket mint eroznek?
ilyen ado meg olyan ado...
szolidaritasiado, balasetiado, chipsado, kozlekedesiado...
Nem kevesebb lesz!! Hanem meg tobb es tobb!
Semmi mast nem csinalnak, csak azon otletelnek, hogy milyen cimen szedjenek be egy rakat penzt ami hianyzik. Nos egyszeru lenne a megoldas, nem kene nyolcvanfele ado! A javaslatom a kovetkezo!
1. Toroljuk el minden adot
2. Vessunk ki CSAK 1 adot! DE 90%-os azt jonapot.

Soralatetre ra fer minden!

:):)

úgyiselfelejtem 2011.10.27. 21:32:31

Azért csak menjenek a picsába a görögök.
De nem azért, mert elengedték nekik a tartozást. Hanem azért, mert tüntetnek, hogy CSAK KÉTSZER annyit fognak keresni, mint én (diplomásan), a régi háromszoros helyett.

flippant 2011.10.27. 21:39:24

Várjál, mert ezekből a hülyékből kinézem, -hogy még jobban benyalják magukat a nekünknemdiktáló brüsszelnek- hogy önként jókisfiúként bevállalják a az elengedett görög államadósság fejét. aZorbán még kitalál vagy 30-40 új adót és 2020-ra azt is visszaköhögjük.

zladko 2011.10.27. 21:45:37

akkor most jöhet a következő: olaszország. Persze akik odajuttatták az országot a görögöknél sem lesznek megbaszva, ahogy nálunk sem lett se megyó se fletó lecsukva, sem a többi korrupt tolvaj banda.

Szélmalomharcos 2011.10.27. 21:52:08

Érdemes megnézni mi munka folyik a görögöknél az állami szektorban (ami egy óriási vízfej ezt elismerik még ők is)

Hasonló munkafegyelem mint nálunk volt a régi rendszerben. De ők átmentették, most kifizettetik Európával az árát és minden megy ugyanúgy tovább

Világ balekjai egyesüljetek!

nemecsek ernő áruló 2011.10.27. 22:02:26

@ColT: Mármint hogy azok a bankok mentsenek meg, akiktől százmilliárdokat vasalt be visszamenőlegesen, és akiknek a végtörlesztést le kívánják tolni a torkán diktátumként annak ellenére, hogy a válság során egyetlen fillér állami pénzt sem igényeltek bank mentés címén? Szerinted?

LongJohnHolmes 2011.10.27. 22:17:00

@alien: Dehogyis én :) Már nagyon régen használják ezt mások. Először a zsindelyre asszociáltam, de aztán felvilágosodtam :)

HgGina 2011.10.27. 22:35:38

Én nem értek ezekhez a dolgokhoz,csak pár apróság eszembe jut. Ha lehet, ne dorongoljatok le érte!

Volt valami amerikai western-színász, aki a Fehér házba kerülve hozott valami döntést, hogy a bankok mekkora max. kamatot kérhetnek és mekkorát adhatnak. Igaz, pártucat bank beledöglött, de a gazdaság elkezdett működni, mert az emberek kivették a pénzüket az alacsony kamatok miatt, és működő tőke lett belőle.

Van egy távol-keleti ország. Sok-sok szorgalmas emberrel, és a GDP nagyjából 300 %-os külföldi adósságával. Ennek ellenére az ország elég tűrhetően működik. Japánnak nevezik.

Az EU úgy 2004 májusa körül az eredetileg tervezett 3, később 4 ország helyett 10 szegényházzal bővítette a tagságot. Ahelyett, hogy 3, nagyjából akkoriban a gyenge közepes szinten lévő országot próbált volna egy működő középszintre felhúzni, inkább 10 gyengét csinált belőle. Bizonyára nem a döglődő és fogyatkozó felvevőpiacot akarták így növelni. Aha, bizonyára.

Valami kis országocska, sok-sok sör- és whiskyivásban eltunyult vöröshajú és szeplős, ám meglehetősen lustára sikerült népe külföldi segédmunkán fejlődve kiváló szociális hálót épített és meggazdagodott. Aztán ügyesen, példát mutatva a görögöknek, kicsit majdnem csődbe mentek. Az EU meg persze őket is megmentette. Ha nem tévedek, az írek ezek.

Összességében mehet a p....ba a görögök mellett Írország, Spanyolország, Portugália és Olaszország is.
Gondolom, nemsokára EU-tag lesz Albánia és a hasonló munkakultúrával megáldott többi balkáni trágyadomb is. Mi meg majd fizetünk. Aha...

Laarson 2011.10.27. 22:36:30

A szlovákok annak idején amikor megnyirbálták a kiadásaikat katonasággal kezelték a cigány kérdést.

Laarson 2011.10.27. 22:50:48

görögöknél is lassan erre lesz szükség

pucros 2011.10.27. 22:51:20

Ez most nem azért történt, hogy a görögöknek jó legyen.

Hanem azért, hogy ne (mostanában) enyésszen porrá a bankok közötti bizalom.

Így még valameddig úgy tudnak tenni, mintha a görög eszközök megmaradt fele érne valamit.

ErősenZöld 2011.10.27. 22:51:25

Mentés?

Ez után mégnagyobbat fognak szopni mert most már semmi beleszólásuk sincs a saját politikájukba sem

HgGina 2011.10.27. 22:57:12

Szálljuk meg a görögöket, vessük ki rájuk ugyanazokat az adókat, amiket mi fizetünk! Szerintem sírva fognak menekülni Kisázsiába török uralom alá.
Akkor mi odatelepíthetjük a helyükre a hasonlóan "szorgalmas" itthoni balkániakat.

hogylehet 2011.10.27. 23:14:40

Inkább a németek menjenek a picsába, akik jó kis hasznot húztak eddig is a görög nyomorúságon. A 2 %-on felvett hitelt 7 %-ért adták tovább a görögöknek.

stikasz_1 2011.10.27. 23:40:52

Szerintem el lehetne töprengeni azon is, hogy az a sok jól megfizetett brüsszeli bürokrata, az összes frankó hivatalban benyalta a hamis görög adatokat éveken át. Minek nevezzük ezt "ellenőrzésnek", ha eurómilliárdok felett siklanak el?

Az Utolsó Csillagharcos 2011.10.27. 23:46:22

Nekem is pont ez jut az eszembe valahányszor devizahiteleseket mentenek

Pszt! 2011.10.27. 23:59:13

"A kormány folyamatosan megszorít (nem is nagyon van más eszköze), hogy a 8 éves MSZP kormányzás alatt elszállt makropályát valami normális mederbe terelje"
Te elhiszed, amit leírsz? Egyébként nincs megszorítás, megmondta a viki.

"a frank erősödése a legtöbb állampolgárnak elvitte az egykulcsos adócsökkentés okozta előnyöket"
Milyen előnyöket? Hogy 300 bruttó alatt mindenki rosszabbul jár?

schdl (törölt) 2011.10.28. 00:04:51

Csak a pontosság kedvéért: Többször elhangzik, hogy a bankoknak kell lenyelniük ezt a veszteséget. Ja... Honnan is van pénze a bankoknak? Többnyire a betétekből, a lekötésekből befektetésekből. Az éves nyereséget hozni kell, nyilvánvalóan akkor a betéti kifizetések kárára fogják elkönyvelni ezt. Tehát ki fizet? Mindenki, és prémiumot megint azok fognak kapni, akik sz@rul fektették be a betétesek pénzét ;)

sárkányfő 2011.10.28. 00:17:21

@Az Utolsó Csillagharcos:

"Nekem is pont ez jut az eszembe valahányszor devizahiteleseket mentenek"

:)

LongJohnHolmes 2011.10.28. 00:25:54

@hogylehet: Milyen németekről beszélsz? Jegyezd meg a szót: Bank. Ez a szó elé tehetsz bármilyen jelzőt. német bank, görög bank, magyar bank, stb, a kedved szerint és ezekről le ne vedd a szemed. Ha eljön a nap, akkor nehogy véletlenül keverd majd a német népet egy német bankkal.
Lehet, hogy a német nép fogja megmenteni a bőrödet és nem egy "német" bank.

A görögöket azért kell menteni, hogy ne döntsék meg a kormányukat egy ideig. Addig etetik őket frissen nyomott pénzzel, amíg tudják. Ha kitörnek a zavargások, akkor kapnak kedvet a többi ország népei is. Ettől félnek a politikusok, de már nem húzzák sokáig. Ma már egy politikus mögött sem áll a népük, nem tudják egyik országot a másikra uszítani. Valakik nagyon elszámolták most magukat.
De a mondás, miszerint az információ a legdrágább, ismét bebizonyosodott.
www.youtube.com/watch?v=gD-W6gP5kbg&feature=related

Olvasva a kommenteket az az érzésem, hogy a legtöbb magyarnak gőze sincs ki az ellen. Így semmire sem lehet jutni. :) Pedig akik ide írnak használják a netet, így azok, akik nem használják vajon honnan tudnák meg, hogy mi vár rájuk?
www.dailykos.com/story/2011/10/04/1022722/-Occupy-Wall-Street:-List-and-map-of-over-200-US-solidarity-events-and-Facebook%C2%A0pages

Nemrég beszéltem egy egyetemista sráccal: tőlem tudta meg, hogy mi folyik a fenti linken. Kérdeztem tőle, hogy ők sörözés közben nem beszélgetnek ilyesmikről? De aztán továbbadta a társainak, akik megdöbbentek a felismeréstől.

@schdl: Neked meg itt egy film, mert látom, nem világos számodra, hogy honnan van pénze a bankoknak: youtu.be/cW7OnJ-N0m0

I_Isti 2011.10.28. 01:02:32

@hogylehet: Na, ez is egy nettó kormányzati debilitás, én mondjuk Lézer Janitól hallottam, kb azt, hogy "nem lehet hagyni azt, hogy mAgyarországon a bankok 6%-os kamatot kérnek el egy ugyanolyan hitelért, mint amiért otthon csak 2%-ot."
Lézer Jani, és a többi ... (ez itt a minősítés helye) árulja már el legyen szíves, hogy a Matolcsy-féle neomarxista ökonómia szerint ugyan mi a jó büdös franc lesz az oka annak, hogy egy német, olasz, osztrák, vagy akármilyen bank pénzt hoz mAgyarországra, és itt kölcsön ad, ha nem tud - az egyébként jóval magasabb kockázata miatt is - magasabb kamatot kérni az itt kihelyezett hitelekért? Majd Orbán Viktor két szép szeméért fognak ide pénzt hozni?
Minél magasabb egy befektetés kockázata - vagyis az, hogy nem kapod vissza a pénzedet és a kamatait - annál magasabb a hozamelvárás. Ez egy közgazdasági törvényszerűség, akár tetszik, akár nem.

Kurt úrfi a rubelribancok réme 2011.10.28. 01:04:11

@alien: Végre megzabolázzák a bankokat! Európa rádöbbent arra hogy Orbán Viktor helyes úton járt már egy évvel ezelőtt. Csak utánozzák, semmi mást nem tesznek.

flamer 2011.10.28. 01:07:24

@LongJohnHolmes: Aki Drábikot (vagy Zeitgeistet vagy Money as Debtet) linkel, mint hiteles forrást, az sikeres ember nem lehet.

Gerilgfx 2011.10.28. 01:54:43

Ne a görögök menjenek a picsába.

A rendszer menjen a picsába. A demokráciának csúfolt államgépezet az, ami menjen a picsába.

Az imperializmus, a bankrendszer, a 3-4 betűs szervezetek, a politikusok, a végrehajtó hatalom, a hitel alapú gazdaság, a kapitalizmus, a törvényhozó hatalom, az európai unió, a nemzetközi szervezetek azok, amik menjenek a picsába.

Ne legyen senkinek illúziója: amiben élünk, nem demokrácia, hanem szolgaság. A demokráciában te szavazol a törvényekről.

Éljen a közvetlen demokrácia, és pusztuljon minden, ami nem az.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.28. 05:50:40

@Bobby Newmark: :D

@nemecsek ernő áruló: A "válság" során kurva nagyot gazdagodtak, ráadásul az árfolyamingadozáson is kerestek.
Amúgy ki mondta, hogy azok a bankok mentenének meg?

(Megjegyzem, érdekes, hogy más országokban is betartják a külföldi bankok a helyi törvényeket... Nem kell bedőlni a sírásuknak.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.28. 05:56:37

@Pszt!: Akkor szerinted miért vagyunk szarban? Vagy 2010-ig minden fasza volt, és most hirtelen másfél év alatt bedőlt minden?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.10.28. 05:57:48

@I_Isti: Érdekes, hogy külföldön az OTP is kevesebb kamatot kér... Románia biztos nem ilyen kockázatos ország.

Idet 2011.10.28. 06:41:24

@stim: "Ami jár az egyiknek, jár a másiknak is"...ez egy másik rendszer, nem a demokrácia.

Nekünk az jár, amit kiharcolunk/ügyeskedünk stb. magunknak. Ha semmit, hát semmit.

Kalmár 2011.10.28. 07:00:28

Szerintem ez "nagy siker" amit a Görögök elértek, csak karcolja a problémát. Jövőre borulnak az Olaszok, Portugálok őket követi Spanyolország.
Olyan világégés jön, amiben tökmindegy ki kormányoz itthon.
Egyébként nem igen értem miért baj ha mi egy kicsit megszorítjuk a bankokat. Hisztiznek mindenhol és nemzetközi rosszallásokat , leminősítéseket kilincselnek ki. Ettől klasszisokkal durváb einstand után a Görögök lesznek a stabil, jó adós.
Elmennnek az anyjukba...

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.10.28. 07:00:33

Nem akarok tovább szenvedni. Ne fizessük a tartozást csak éljünk végre mert hamar vége az életnek és visszatekintve csak annyit fogunk látni, hogy végig szívtuk az életünket a semmiért és a gyerekeink meg az unokáink ugyanúgy szenvednek tovább öröm nélkül. Zavarjuk már el ezt a nyomorult fideszt!

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 07:27:57

Magyarországon nincsen Náxosz nevű sziget. Amalfi sem. Magyarországon nem lehet az utcán nyitva, lehúzott ablakokkal, a retikül az anyósülésen, otthagyni autót az utcán, mimnt Küproszon, ami ráadául nem is része Görögországnak. És Magyarországon a rossznépek odahagyott házaiban nem úgy állna a tányér és a minden az asztalon, a házgan, a gangon a bicikli, mint a törökök hátrahagyott házaiban Küproszon, ami nem is része Görögországnak.
Na és nálunk nem is a 16. havi fizetésér burúnnának egy igazságtüntikén a búrzsújjok ótóji.

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 07:29:18

@anyahajókabinajtóhajtogató: csak most ne felejtsetek el , ahogy a barom csürhések mindig elfelejtették, gumiaprítékot is keverni a benzinespalackban el :D

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 07:34:32

@Gerilgfx: Hú, már volt közvetlendemokrácia ám, pl 2010 áprilisában még és ha az az áldott jó Oszkó és Bajnai maradnak, akkor most ám nem itt tartanánk! Most fogyna el alólunk az újabb IMF itelkeret, de a jókormányzás simán felkapná a következőt és a következőt és bizony helyre lenne téve az ország! És amikor már mi is elérnénk a GNI 137%-át, nekünk is elengednéék az adóság felét és lennének szép iugazságtüntik a gazdagok ellen, hogy fizessenek azok, a szerzettjogainkért, pl az aktacipelési pótlékunkért. De jó lenne
Új rendszert akarok, a régit!

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 07:36:34

Vagy lehetett volna igazságosan nem segítnei a picsábakűűdött görögöknek, összeomlik az euró, s vele Magyarország és akkor legalább a kétkedők is belátják, hogy ez a rendszer nem jó és amiatt van! Ez lehet, hogy mégelőbbre hozta volna a 2012-es őszi előrehozott választásokat csupa spontán alulróljövő üde népkezdeményezett teljesendemokratikus párttal.

I_Isti 2011.10.28. 07:46:24

@ColT: Igen, Romániában alacsonyabb a kockázata annak, hogy a hitelt az adós nem fizeti vissza. Ennyi.

I_Isti 2011.10.28. 07:47:30

@magyar-magyar szótár: Ha az áldott jó Oszkó, és Bajnai maradnak, akkor most már a kilábalás szélén lenne a gazdaság, és mAgyarország nem a csőd szélén.

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 07:51:35

@I_Isti: A kilábalás szélén állunk a nagybili[Világ, Júrópa stb] detto ugyanígy háborgó vizén, de mennyivel is szebb arcok állnak élünkön a kilábalás szélén lenézve a borszinű habokba...

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 08:01:01

@I_Isti: A jóoldal általában legkedveltebben a nemzethyesseket a hűjje népiromamntikájukért szereti kiröhögni
De ez a népiromantikus (pl rákosista) elképzelés, hogy majd itt egy jókormányzás osztán sziklaszirtként tartaná az országot.. Rákosinak is vót ilyen álma az 1956-os államcsődig. Amit Szuszlovnak és Kádárnak kellett megoldania (a receptjük egy söralátét nagyságú cigarettappíron elfért. Csak akkor nem verték kommonikációsnagydobra a Nyugat lelkiismeretfurdalásos és a szovjet természetes pü-i segítségét, a Kádár Konszolidációs Csuda alapját (azaz hogy nem lett államcsőd)

and today?

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 08:26:58

@I_Isti: ...sőt. kötelezni kellett vona Bajnai bűvészurat (és Oszkó bűvészinast) hogy ne szabadkozzanak, hogy csak ők az elköltés erejég maradnak, hanem az IMF-hitelek kitörlesztésének végiég maradnak, 2015-ig és akkor talán a csodájukhoz nem használnak be olyasmit, ami majd a 2011-es költségvetés szeptemberébe üt bele 250 milliárdos lyukat (az IMF keret 12-13%-a!) hanem más eszközhöz nyúlnak a csudadíszlet felállításakor. Csinálták volna csak meg a mutatványt is, de Bajnai szólt előre, ő aztán nem! Igaz, nem lett volna "demokratikus" megoldás marasztalni Bajnaiékat :D ugye? :DDD

szürke_tapir · http://akozert.blogspot.com 2011.10.28. 08:46:16

"az egykulcsos adócsökkentés okozta előnyöket"... egy egész rövid felsorolást kérhetnék, hogy mik ezek az előnyök???
és mi az, hogy "adócsökkentés"?? aki eddig pl. nem adózott, mert a a sávminimum alatt volt, annak pl. a 16% miért csökkentés?? meg elmúlt8év... jaj, hogy még mindig van vki, aki nem Szijjártó Péter, és itt tart...

Void Bunkoid 2011.10.28. 08:53:30

Valószínűleg abszurd vélemény, de:

A görögöket megmentik a csődtől és azzal járó esetleges helyi kezdeményezésű antidemokratikus-diktatórikus "megoldásoktól", mert - különben az eus képviselőurak, legyenek akár trottyos perverz taták, akár divatos pályázatírók szakokat végzett nyomi juppik - nem tudnának nyaranta olcsó giroszt zabálva és úzót nyakalva amerikai turista tinilányokat dugni a homokos tengerparton szirtakizás közben.

Minket nem mentenek meg, mert kicsiny Magyarországunkon, ebben a csodálatos Kárpát-medencében nincs SEMMI, ami vonzó lenne. Se egy tengerpart, se egy tiszta, normális város, se szép, hegyek, semmi.

Régebben volt, egészen pontosan 1920. június negyedikéig.

Ja, és mellesleg nem vagyok szélsőjobboldali.

Laarson 2011.10.28. 08:53:43

Az mondjuk furcsán fog hatni ha ezek után Mo-t megbüntetik a végtörlesztés miatt. Itt még leírásról sincs szó viszont ha forint be is dőlne az eut nem hatná meg annyira mint a görög csőd. Viszont képmutatás lenne a javából.

LongJohnHolmes 2011.10.28. 09:00:46

@flamer: Nem célom a siker vagy a te elismerésed, önértékelési zavarom sincs.
Drábikot csak azért linkeltem, mert pont az volt kéznél, onnan már talán szikrát fog ismét pár szántó-vető. Inkább kezdjenek el gondolkodni, mint az örök sötétség világítson nekik.

De ha te is mondasz valami elgondolkodtató információt, akkor majd téged is linkellek. Hajrá :)

commando 2011.10.28. 09:26:08

@magyar-magyar szótár: Csak óvatosan jegyzem meg, hogy a Bajnaiék által felvett hitel jelentős része a számlán maradt, aztán a jelenlegi kormány költötte el, mire is??????

kewcheg 2011.10.28. 09:37:13

A görögök olyan megszorítások ellen tüntetnek, amiről itt csak álmodni lehet.
olyanokat vesznek most el tőlük, ami itt sose volt. Pénz járt a pontos munkakezdésért, a kézmosásért,az adót nem levonták a bérből, hanem MAGUK fizettek annyit, amennyit úgy gondolták hogy kell. Emellett ügye az ismert lazaság, napfény,tenger...Itt viszont mindig valami ostoba megfelelni akarás miatt sanyargatják a népet...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.28. 09:38:27

@ColT: " a megmentésnek nem a pénznem a függvénye, hanem az EU tagság."
Azt hiszem a Szlovákok is azért sírtak, mert mivel ők bevezették az €-t, be kell szállniuk zsével a Görögök kihúzásába. Nekünk meg nem.

"Félunió ez, ahol döntenek valamit, aztán vagy az történik vagy nem."
No ház ez az. Valamit vagy komolyan csinálunk, vagy akkor hagyjuk a fenébe. Ez most az utóbbi eset. :(

natenedu 2011.10.28. 09:41:48

@Kivancsi: "Rakat szar az egesz Hegyeshalomtol Rajkaig..."

Akkor zárjuk ki a két település közötti szakaszt! Kit érdekel az a harminc méter? :D

organikusviselet · http://organikusviselet.blog.hu/ 2011.10.28. 09:52:49

A görögök megérdemleték volna ,hogy cserben hagyják őket...

Mr Neanderthal 2011.10.28. 10:06:29

azért ez eléggé leegyszerűsítve írja le azt ami most történik
elég nagy szopás néz ki nekik hamarosan, szépen lefognak menni Szerbia és Macedónia szintjére, max kívülről lesz eurójuk mint montenegrónak
most még egy munkanélküli segély van 1200 euró is, nem csoda hogy tótéknál kinyilt a bicska

The okos 2011.10.28. 10:21:35

pedig merkozy legnyomósabb érve az volt a bankok meggyőzéséhez, hogy jobb 50% leírni, mint 100%-ot elbukni :)

Laarson 2011.10.28. 10:24:47

@TrueY: most a 2. csomagba nem kell beszállniuk azt is elérték.

R_Gábor 2011.10.28. 10:41:44

@nemecsek ernő áruló: "De ha Vityáék SEMMI MÁST nem tettek volna, csak végrehajtják azt, amit Bajnaiék leírtak, nem kellett volna megszorítani. Nézd meg a KSH adatokat!"
Nem értem. 2010-ben már kb. júniusra teljesült a teljes évi hiánycél. Vagyis a 2010-es költségvetés nem volt valós. Abba kellene már hagyni Bajnaiék fényezését. Ami most megy, nem túl jó, de sajnos csak folytatja a Péter-Ferenc-Ferenc-Gordon lúzer trendet.

roxxtar 2011.10.28. 10:51:35

Nem akarok se okoskodni se orbánt vagy kurcsányt fikázni.. egyszerüen csak felbasz, hogy a görögök ezt kapták. Egy lusta semmirekellő cigány nép, lószart nem érnek. Minálunk meg megy a hiszti meg a fenyegetőzés már egy kibaszott bankadónál is.. merkelnek lesz igaza, érik egy háború.. mert hogy feszültség már van, az biztos

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 11:03:59

@commando: jelentéktelen része, alig.Azt már e z e k ki se igényelték. ottmaradt (keret, nem hitel, hanem lehetőség)

magyar-magyar szótár 2011.10.28. 11:07:04

@roxxtar: nem a görögök kapták, hanem Júrópát mentették

NDX 2011.10.28. 15:24:41

@ColT: azért nem, mert
1. görögország adóssága 145 és nem 80 gdp%, összegben nem €51b hanem €189b,
2. görögország valutaunióban van németországgal és franciaországgal, mo. nincs,
3. mo-on az emberek permanens megszorításokban élnek évek, évtizedek óta, mégis szépen végzik a dolgukat, nem gyujtogatnak, a főváros utcáin nem áll halmokban a szemét.
szóval miért a görögöket mentik Σ: mo. vastagon, derékig áll a fekáliában, ellentétben görögországggal, akinek viszont a sz@r a nyakáig ér, és még lötyögteti is.
a jurozóna nem felebaráti szereteből mentette meg őket - csak nem akarja, hogy rá fröcskölődjön a kaki.

merthogy a görög kakinak megvan az a korántsem egyedülálló jellegzetessége, hogy tovább szaglik a határnál. www.greekdefaultwatch.com/2011/04/who-holds-greek-debt.html na de hova? vigyázat, most következik a poén: legfőképp a germánok és a csigazabálók irányába. nemcsak közvetett módon az eurozónán keresztül, de a közvetlen befektetések révén is. ez magyarul azt jelenti, hogy a görög kaki nagyrészén a francia és a német trikolór lengedez.
www.telegraph.co.uk/finance/economics/8578337/The-countries-most-exposed-to-Greek-debt.html
www.ft.com/intl/cms/a029ae00-53ad-11df-aba0-00144feab49a.jpg
online.wsj.com/article/SB10001424052748703798904575069712153415820.html
www.clevelandfed.org/research/trends/2011/0811/01finmar.cfm

NDX 2011.10.28. 15:25:14

de ami a legfontosabb, hogy a mentőövet végül behajítók látják azt, amit itt a többség nem, hogy a filozófusok hazája a legelső ingatag DOMINÓ (vagy hógolyó->lavina, ahogy tetszik) és ha ezt hagyják bedőlni, akkor sorba jön a többi egészen addig, amíg nekik is meszeltek.
www.creditwritedowns.com/2010/06/chart-of-the-day-exposures-to-greece-ireland-portugal-and-spain.html

asszem ez az ábra elég impresszív a szemléltetéshez: www.nytimes.com/interactive/2010/05/02/weekinreview/02marsh.html

jó lenne, ha minden a populista csíra, aki most hőbörög a döntésen, félretenné a "zannyapicsajat a pofatlan lusta kurv@ gorogok dogoltek volna meg"-vonalú érvelést, és arra gondolna, hogy ha a görögöknek annyi, akkor emiatt nem sokkal később ő is keservesen sírni fog.

különvélemény 2011.10.28. 19:13:27

@Kivancsi:
Lehet úgy is, ahogy a többiek.
Mindenkitől megvonunk mindent, kirúgunk 30% közszolgát, a többinek csökkentjük a fizetését 30%-kal, és eladunk mindent, szerencsejátéktól a mol-ig.
Vagy nem kötelező chipset venni.

Hutyibetyár 2011.10.28. 19:26:42

Függetlenül a szakmai véleményektől, az első mondatban egyet lehet érteni a poszt íróval. Azért, mert a kisebbik rossz mellett döntöttek az EU vezetők, attól még a kialakult helyzetért vastagon hibásak a görögök. 16.havi nyugdíj meg ilyen gyökérségek. Addig nincs gond, míg gond nincs, mondotta volt annó egyik tanárom. Amíg nyugi van, addig lehet seftelni, sumákolni, dilettánskodni és szényeg alá söpreni, de ha borul a bili, akkor mindezek felszínre kerülnek (pl. mint nálunk a BKV balhé kapcsán a végkielégítések és még sorolhatnám napestig).
Itthon egyébként a nótorikus adó nem fizetés az egyik legnagyobb gond, amire a kormány adót emel,kvázi azt a lovat üti aki húz és aki eddig is fizetett adót, max felvesz még 100 NAVost hogy menjen a cégek nyakára még jobban.
Persze vannak még gondok ezerrel, a sok belustult impotens közalkalmazott, stb.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.28. 21:01:32

@Laarson: Miért kellett volna??? Csak azoknak kellett beszállniuk, akik bevezették az €-t. Mivel mi nem vezettük be naná, hogy nem kellett beszállnunk. Ahogy a Svédeknek sem...

Kivancsi 2011.10.28. 21:15:16

@natenedu: ja bocs... zahonyt akartam irni...
de mindegy.. ami szar az szar :):)

Laarson 2011.10.29. 08:07:57

@TrueY: Na de a szlovákoknak sem kell most beszállniuk.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.29. 10:53:46

@Laarson: De azt maguknak intézték el! Nekünk nem is kellett volna, így nem volt mit elintéznünk... :)

Laarson 2011.10.29. 11:49:07

@TrueY: de mégis a hírben pozitívan van feltüntetve: még szerencse hogy nincs euro így nem is kell beszállni a csomagba a másik oldalon viszont szlovákoknak van eurojuk de nem kell beszállniuk a csomagba. Akkor most ki van jobb pozícióban?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.31. 10:22:25

@Laarson: Valszeg a Szlovák diplomácia ügyesen megoldotta. Ez a diplomáciai izé nekünk soha nem ment (l. Benes).

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.11.02. 13:35:10

@Laarson: A hírben 1ébként nincs is szó a Szlovákokról... :)

alien 2011.11.16. 22:44:54

@popocatepetI: hú végre, és aztán a fidióta úton csak mi járunk, a gyorsnaszád, csak a mi pénzünk a legrosszabb csak a mi növekedésünk 0,5 meg ilyenek, biztos mindenki ov-t utánozza ez nem kérdés
tessék felébredni végre
süti beállítások módosítása